El topónimu ‘Xixón’ tuvo ausente del Palaciu y de tola cartelería del ATP 250 de Xixón magar el pidimientu fechu pol Conceyu pa que s’utilizara xunto con ‘Gijón’ al ser la forma oficial la billingüe ‘Gijón/Xixón’. La Real Federación Española de Tenis (RFTE) negóse, según confirmó l’edil Manuel Ángel Vallina a Podemos-EQUO.
“Falámoslo cola Federación Española de Tenis y dixéronnos que non, porque la llicencia ye de la Federación. Nosotros namái somos coorganizadores, neso nun tenemos competencies”, respondió’l responsable de Cultura a Xuan Chaves na Comisión de Servicios y Derechos Sociales celebrada ayeri, onde l’edil de la coalición llevó delles preguntes sobre’l cumplimientu del Plan de Normalización Llingüística 2020-2023. Lo cierto ye que’l Conceyu punxo 1,2 millones pa la financiación de la competición, motivu suficiente pa presionar col cumplimientu de la llegalidá.
El Gijón Open, como se nomó oficialmente, tuvo repercusión internacional, cola señal televisiva presente en mediu centenar de países, coincidiendo nel calendariu ATP namái con otru 250, el de Firenze. Nel tiru de cámara de la pista rescamplaba claramente ‘Gijón’ y na publicidá namái apaecía esta forma, al igual que nos trofeos y en tola publicidá, amosando al mundu una realidá distorsionada de Xixón.
La Vuelta, otra gran competición que tamién pasa per Asturies con dineru públicu, nes dos ediciones últimes entamó a cumplir cola toponimia oficial aprobada pol Gobiernu –llueu del preste del Plenu municipal al espediente fechu dende la Xunta Asesora a partir d’un importante trabayu de campu–, la tradicional, en 74 de los 78 conceyos del país. Nesti casu, foi la insistencia de la Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu la que llevó a la organización a camudar la so postura depués de munchos años d'incumplimientu mientres sí usaba la catalana, valenciana, vasca o gallega.
“La Federación Española de Tenis, que ye la propietaria de la llicencia, dixo que Xixón nun s’incluyía. L’Ayuntamiento decidió dexalo pasar. Nós preguntamos cómo yera eso de dexalo pasar. Esto trátase de cumplir. ¿Quién ye la Federación Española de Tenis pa negase a cumplir la llei cuando dempués somos tan escoyíos pal cumplimientu de la llei en cualquier otra cosa que nun seya l’asturianu?”, entrúgase Chaves.
Na semeya, el ganador del ATP 250, el rusu Andrey Rublev, saca nun momentu de la final xunto al testu 'Gijón' na pista.