Nel Día Internacional de la Llingua Materna presentáronse en Xixón delles iniciatives pa la promoción y difusión del idioma y la so toponimia.
Ana Montserrat López Moro, conceyala d’Educación y Cultura, y María Xosé Rodríguez López, responsable de la Oficina Municipal de la Llingua de Xixón, encargáronse de presentar les aiciones de la fase siguiente de ‘Llámalo pol nome, ye lo normal’, campaña sobre toponimia de la que yá pudo vese dellos aspeutos en redes sociales y pol que s’entamaron actividaes con neños y neñes en Mercaplana y s’editó un calendariu.
Agora van siguir difundiéndose los nomes de llugar en Facebook y Twitter, asina como’l so orixe, y va promovese’l so emplegu ente la ciudadanía y los comerciantes. “Ye un bon día pa reflexonar sobre’l papel que toos tenemos que cumplir nel respetu y espardimientu de les llingües, empezando pola de nueso, l’asturianu; anque en munchos casos, por nun dicir la mayoría, l’asturianu nun sía la nuesa llingua materna –pa una gran mayoría de los asturianos ye l’amestáu o l’español–, ye una llingua autóctona que debemos protexer”, comentó López Moro.
Pela so parte, Rodríguez López adelantó que van editase dípticos colos topónimos, cartelería o bolses, y va promocionase la toponimia con autocares mientres el branu y entamase charres sobre l’orixe de los topónimos tradicionales, únicos oficiales en Xixón dende’l 2006.
Otra manera, l’Ayuntamientu de Xixón va solicitar una revisión de la toponimia menor y que’l nome oficial del conceyu sía’l billingüe ‘Gijón/Xixón’, el que tien anguaño la cabecera municipal.